x
داهوا و راهکارهای شهر هوشمند

پنجشنبه 09 شهریور 1396
بازدید: 2728 بار

امروزه شهرها باید توجه بیشتری به حمایت از شهروندان خود داشته باشند. واضح است که هر شهروندی با

دسترسی آسان به اخبار جهانی، اطلاع از رفتارهای امنیتی خطرناک ، حملات تروریستی در نواحی پرجمعیت ،  افزایش آمار تصادفات جاده ای نیاز به سیستمی یکپارچه وهوشمند برای امنیت شهری نیازی ضروری می باشد، که کمپانی داهوآ به شایستگی این نیاز را شناسایی و راهکارهایی برای آن در نظر گرفته است.

 


زمان انجام هوشمندانه !

در گذشته، حکومت به شدت وابسته به شخصی توانمند بود و بنابراین سرمایه گذاری بیشتر به سمت افزایش تعداد افرادی که با مسائل معامله میکنند، می رفت.

به هر حال، به نسبت فرایند شهرنشینی و انفجار جمعیت شهری و دیتاهای بسیار زیاد، هوشمند سازی معقول تر است. وضعیت حال حاضر، دستیابی به نتایج رضایت بخش را برای مردم  با وجود امنیت شهری کم، از بین برده است .

برای مثال ، اکنون فقط صرف زمان زیاد برای یک مورد مشکوک در یک شهر بزرگ توسط پلیس مطرح نیست، زیرا تعداد زیادی شهروند و مکان  وجود دارند که باید چک شوند ،که با توجه به سیستم ترافیک پیشرفته به راحتی یک نفر میتواند به هر نقطه برود. نیاز به توجه و ایجاد هر نوع ناراحتی برای شهروندان عادی در چنین عملیاتی نیست.

اتکنولوژی هوش مصنوعی (AI) و پلتفرم یکارچه ، راهکار شهر هوشمند داهوآ به دنبال حل کردن موضوع امنیت در شهرهای بزرگ بدون اجبار پلیس است. بطور خاص، یادگیری عمیق (deep learning) عملکرد سیستم های نظارت تصویری و ریسک موثر  تشخیص را توانمند میکند. پلتفرم یکپارچه این اجازه را میدهد تا پاسخگویی سریع تر باشد. و از طرفی جمع آوری داده ها (data mining) کمک میکند که دید بازتری از دیتای سیستم جمع آوری شود. ترکیب همه ی این ها ، باعث شده تا راهکار شهر هوشمند داهوآ مفید و مناسب باشد .

برای مثال ، یادگیری عمیق (deep learning) قابلیت هایی از آنالیز تصویر را که ما میدانیم، دوباره تعریف میکند. داهوآ به جایگاه شماره ۱ با ۹۹٫۷ درصد در دقت تشخیص چهره  در LFW (لیبل گذاری چهره در جهان که برای تشخیص چهره با دقت برای اهداف آکادمیک استفاده میشود ) در سال ۲۰۱۶ دست پیدا کرد. علاوه بر این  یادگیری عمیق (deep learning)  این اجازه را میدهد تا طبقه بندی انسان و خودرو در ویدئو مشخص شود، عکس برداری از جزییات مانند لباس، رنگ، جنسیت، کیف و .. برای انسان و تشخیص پلاک ، رنگ خودرو ،  سایز ، مارک ، مدل کمربند ایمنی استفاده شده برای خودرو کاملا مشخص باشد .

 

 

چهار مرحله در راهکار شهر هوشمند داهوآ

فرایند کاری راهکار شهر هوشمند داهوآ ، به چهار دسته تقسیم میشود  :

 با بهبود هر کدام ، راهکار شهر هوشمند داهوآ میتواند در جهت  بهبود  وضعیت شهر، عمل کند.

 

۱- مرحله ی پیشگیری:

 به معنای مشخص کردن و فوکوس کردن روی افراد خطرناک و آسیب هایی است که قبلا  آنها به امنیت عمومی شهر وارد کرده اند. این امر نیاز به آنالیز داده های زیادی را دارد. راهکار شهر هوشمند داهوآ شانس بیشتری برای پیش بینی حوادث را فراهم می کند. برای مثال، با آنالیز جامع از  اطلاعات نقض جمع آوری شده  توسط دوربین های اجرایی ترافیک ، سیستم میتواند یک لیست برای خودرو هایی با تخلف های زیاد تولید می کند .

۲-مرحله تشخیص :

نظارت تصویر در فرم های متنوع که شامل دوربین پاناروما ۳۶۰ درجه ای ، مانیتورینگ دوربین حرارتی و غیره است. علاوه بر این دوربین های چند کاره بالا، با یادگیری عمیق (deep learning) داهواَ در سیستم نظارت تصویری هوشمند میتوانند بطور اتوماتیک افراد خطرناک را از داده های زیادی که جمع آوری شده است، تشخیص دهد. در حقیقت، سیستم اجرای ترافیک داهوآ کمک کرده تا برای مثال در شهر  Hangzhou چین بطور اتوماتیک ۲۹٫۸۲۳ خودروی غیر قانونی تشخیص داده شده و  بار کاری روی پلیس به شدت کاهش پیداکرد.

۳-مرحله ی پاسخ گویی :

به معنی سازماندهی کلیدی در شهر است که به تهدیدات امنیتی در زمان واقعی واکنش نشان میدهد. داهوآ برای چنین هدفی، یکپارچه سازی پلتفرم و متمرکز کردن ذخیره سازی داده ها را بهتر از تقسیم و جداسازی اطلاعات میداند. از طرفی، اگر یک حادثه طبیعی در شهر رخ دهد، راهکار شهر هوشمند داهوآ میتواند روی یک e-map  گزارش بدهد و با منابعی که پاسخ گویی سریع  دارند به همه دپارتمان های مربوطه و نمایندگی ها اعلام شود، در حالیکه مانیتورینگ یکپارچه را برای  همه واحدها فراهم میکند.

۴-مرحله ی تحقیق و بررسی :

بدین معناست که میتواند به آنالیز سریع داده های جمع آوری شده با سیستم های مختلف بپردازد و به سادگی ریکاوری حادثه ی مهم مثل جرم بعد از وقوع حادثه را فراهم میکند. در این مرحله، تکنولوژی تصاویر synopsis  یک خلاصه کوتاهی شامل همه ویدئوهای سوژه از یک ویدئوی بلند را نشان میدهد. از طرفی جستجوی حرکت سوژه ها بر طبق ویژگی های مختلف شبیه ابعاد، رنگ، مسیر و سرعت را ساپورت میکند. همچنین تنظیم شیوه هایی شبیه فعال کردن نواحی آنالیز، فعال کردن آنالیز هدف و آنالیز مسیر وجود دارد. بنابراین اگر یک جانی قصد فرار با لباسهای مختلف یا ماشین های مختلف داشته باشد ، او دوست ندارد در یک شهر که با راهکارهای شهر هوشمند داهوآ  مجهز شده است ،باشد.

 

 

منفعت  چند بعدی :

راهکار شهر هوشمند داهوآ وعده ی یک جامعه ای امن را میدهد . زندگی هوشمندانه در ۴ سطح بررسی می شود :

۱-اقدامات سرمایه گذاری دولت، سطح تعهد مداوم بوسیله ی دولتمردانی که نگه داری و توسعه سیستم را  ارائه میدهند.

بعد از گسترش راهکار شهر هوشمند، سرمایه گذاری پلیس لندن تا۱۰ درصد کاهش یافت و رتبه پیشگیری از فعالیت های جنایی تا ۵ درصد از سال ۲۰۱۵ بهبود یافت است.

۲-اندازه گیری نتایج امنیتی در سطوح جنایی و خطر شهروندان تغییر کرده است. هم چنین درک این مسئله که چگونه مسئولین شهر میتوانند پاسخگوی حوادث باشند، ارزیابی می شود .این امر با کارایی سیستم ذخیره سازی نظارت تصویری داهوآ بهبود پیدا کرده است.

۳- مزایای اجتماعی که شامل دسترسی به توانایی عمومی برای لذت بردن از سرگرمی ها و اوقات فراغت بدون خطر و اینکه چطور وابستگی شان به دولت تغییر می کند،

۴-حساب سودمند اقتصادی برای ثروت شخصی، هزینه توریسم و خرده فروشی با نرخ بکارگیری و حفاظت شهر در برابر نوسانات اقتصادی وجود دارد .

راهکار سودمند شهر هوشمند برای هر کسی در چهار دسته ی بالاست . دولتمردان میتوانند هزینه و نرخ قتل ها در زمان های مشابه را کاهش دهند در حالیکه امنیت شهروندان ، نرخ بقا و نرخ تایید شهروندی افزایش یابد. شهروندان امن تر خواهند شد و بیشتر از زندگی استاندارد لذت میبرند. هم دولتمردان و هم شهروندان خوشحالتر خواهند شد.

خلاصه :

تخصص در پردازش مجازی و هوشمندانه تکنولوژی و با تاکید بر هسته ی ارزشی داهوآ که مبتنی بر نوآوری، کیفیت و سرویس دهی است، زندگی را در کل دنیا امن تر خواهد کرد .