x
۳ دلیل مهم قرار گرفتن داهوا در فهرست ۵۰ کمپانی برتر آسیا در سال ۲۰۱۷

سه‌شنبه 21 شهریور 1396
بازدید: 2375 بار

نسخه سپتامبر ۲۰۱۷ نشریه Forbes Asia منتشر شد و لیست ۵۰ کمپانی برتر سال آسیا (Asia’s Fab 50 List) در آن ارائه گردید و نام داهوا، تامین کننده برتر در صنعت نظارت تصویری در جهان، در این فهرست به چشم میخورد.

سیزدهمین سالگرد معرفی ۵۰ کمپانی بزرگ و برتر آسیا به افتخار ستارگان کسب و تجارت در منطقه آسیا-اقیانوسیه برگزار شد. امسال چین توانست بیشترین سهمیه را در لیست به خود ارائه دهد. کسب ۲۹ جایگاه از ۵۰ جایگاه که همگی در Mainland چین واقع شده اند و نام ۲ کمپانی بزرگ و ارزشمند Alibaba و Technet نیز در میان آنها 

 

 

به چشم میخورد. داهوا نیز یکی از ۱۱ کمپانی میباشد که به تازگی به این لیست اضافه شده و این امر معرف استعداد بی نهایت این کشور در کارآفرینی میباشد.

 

قرارگیری در لیست Forbes Asia’s Fab 50 رقابتی بزرگ در میان کمپانی هایی میباشد که دارای سالانه درآمدی بالغ بر حداقل ۱٫۸ میلیون دلار میباشند. کمپانیهایی که در حال از دست دادن سرمایه میباشند و یا درآمد آنها در ۵ سال گذشته کمتر از ۱٫۸ میلیون دلار بوده به همراه کمپانیهایی که بدهی بالایی داشته  و یا بیش از ۵۰% سهام کمپانی در اختیار دولت یا شرکای خارج از کمپانی بوده، از لیست حذف میشوند.

 

لیست نهایی پس از بررسیهای بسیاری در امور مالی متقاضیان ارائه میشود. هدف این است که برای تولید محصولات با کیفیت بالا و بهترین در منطقه، چهره اصلی کارآفرینی به عموم نشان داده شود، نه اینکه کمپانیهایی که در سایه دولت و بر پایه ارتباطات خود با افراد دولتی زندگی میکنند، در لیست قرار بگیرند.

 

با توجه به گزارش مالی داهوا در سال ۲۰۱۶، داهوا درآمد سالانه بالغ بر ۱٫۹۳ میلیون دلار را از آن خود کرد که نشانگر رشد درآمد سالانه ۳۲٫۲۶% این کمپانی میباشد. درآمد داهوا پس از عرضه عمومی سهام در بورس اوراق بهادار در سال ۲۰۰۸، سالانه و پیوسته بالاتر رفت. گزارش مالی نیم سال اول سال ۲۰۱۷ داهوا نشان میدهد که درآمد سالانه این کمپانی رشدی بالغ بر ۵۰٫۸۱% داشته است.

 

۳ دلیل قرار گرفتن داهوا در لیست ۵۰ کمپانی برتر آسیا در مجله Forbes

 

۱)فناوری خلاقانه

 

داهوا از سال ۲۰۱۴، حدود ۱۰% از درآمد خود را به بخش تحقیق و توسعه (R&D) اختصاص داده و طبق گزارش نیم سال اول ۲۰۱۷ ، این مقدار به ۱۰٫۶۷% رسید. کمپانی دارای ۴ موسسه تحقیقاتی : موسسه فناوریهای پیشرفته، موسسه داده های عظیم، موسسه چیپهای الکترونیکی و موسسه تصاویر در فضای ابری و بیش از ۵۰۰۰ مهندس R&D و نیروهای فنی میباشد که بر روی آخرین فناوریها کار میکنند. فقط  در سال ۲۰۱۷، داهوا محصولات جدید بسیاری را معرفی کرد، از جمله خط تولید HDCVI-4K، سیستمهای ePoE، راهکارهای بنادر و شهر هوشمند.

 

داهوا به همکاری با کمپانیها و موسسات شناخته شده و محبوب، اهمیت بسیاری میدهد.  در اواخر ۲۰۱۶، داهوا به طور رسمی اعلام کرد که برای تولید سیستمهای امنیتی هوشمند با کمپانی Dell همکاری میکند. در سال ۲۰۱۷ بر روی یک آزمایش تصویری هوشمند، با دانشگاه پست و ارتباطات تصویری بیجینگ همکاری کرد. همچنین برای درج Video+ در ساختار سرورهای تصویر هوشمند با فناوری Deep Sense با کمپانی nVIDIA همکاری کرد. به علاوه داهوا و intel اعلام کردند که برای ساخت یک دوربین صنعتی جدید با همدیگر همکاری میکنند تا در زمینه صنعت بینش ماشینی قدمی بردارند.

 

با توجه به گزارش مالی ۲۰۱۶ ، داهوا توانست تمام محصولات خود را هوشمند سازی کند، درست مانند بهبود سیستم حسگر چند بعدی داهوا و اکنون بر روی ارتقاء راهکارهای بهینه شده این صنعت تمرکز دارد.

 

۲)کیفیت مورد اعتماد

 

داهوا همیشه بر روی کیفیت تمرکز داشته است. جایزه بین المللی Lean Six Sigma در سال ۲۰۱۵ و جایزه بهترین سازمان تضمین کیفیت Hangzhou و جایزه بهترین کیفیت در نوآوری پروژه های عالی آسیا در سال ۲۰۱۶، تنها نمونه هایی از تعهد داهوا به تضمین کیفیت میباشند. در ژوئن ۲۰۱۷، داهوا و Synopsys (Nasdaq : SNPS) برای بهبود امنیت اینترنت اشیاء (IoT) با یکدیگر همکاری کردند. در سال جاری، پارک هوشمند (IoT) صنعتی داهوا در منطقه Fuyang واقع در Hangzhou افتتاح خواهد شد. پیش بینی شده است که تا پایان ۲۰۱۷، مراکز خدماتی بسیاری در سرتاسر جهان توسط داهوا راه اندازی خواهد شد و به مشتریان خود، خدمات پس از فروش در محل مشتری ارائه خواهند داد.

 

۳)خدمات پشت سر هم

 

 داهوا تشخیص داده است که برای ارائه خدمات بهتر و رو به رشد به مشتری، بومی سازی یک امر ضروری است. برای استقرار مراکز خدماتی که هدفشان ارائه خدمات پس از فروش میباشد، تعداد زیادی شرکتهای زیرمجموعه و آکادمیهای بین المللی در نقاط مختلف جهان راه اندازی شده اند. فقط در سال ۲۰۱۷، داهوا شرکتهای زیر مجموعه خود را در روسیه، هند و بلغارستان راه اندازی کرد. دو آکادمی بین المللی داهوا، در لهستان و لیبی قرار دارند که بسیار مورد توجه مشتریان و همکاران داهوا در سطح جهان قرار گرفته است. داهوا همچنین با نرم افزارهای خوش نامی همچون Milestone، Genetec، Axxon و Angelcam برای توسعه گستره ی نرم افزاری محصولات خود همکاری کرده است، تا مشتریان داهوا بتوانند بازه گسترده تری در انتخاب محصولات و نرم افزارها داشته باشند.

 

لازم به ذکر است که داهوا تنها کمپانی صنعت نظارت تصویری و امنیتی میباشد که در لیست ۵۰ کمپانی برتر آسیا قرار گرفته است. همانطور که هدف از تهیه این لیست، نشان دادن چهره درستی از کارآفرینی و تولید محصولاتی با کیفیت بالا میباشد، داهوا با ماموریت “جامعه ایمن تر، زندگی هوشمند تر” به تمرکز بر روی “خلاقیت، کیفیت و خدمات” و “خدمت رسانی به مشتریان و همکاران در سرتاسر جهان” ادامه خواهد داد.